Facelift til Årets Bil 2004

Mazda3

Artiklens øverste billede

Mazda3 blev Årets Bil i Danmark 2004, og nu har den velkørende japaner fået det traditionelle facelift, som finder sted midtvejs i en bilmodels levetid. Som det var tilfældet, da Mazda6 blev faceliftet, skal man se usædvanligt godt efter for at se, om en Mazda3 er af den nye aftapning, eller om den er af lidt ældre dato. De udvendige ændringer er få og meget små. Det handler om lidt ved kølergitteret og lidt ved baglygterne, så de store ændringer findes gemt i selve bilen. Man skal desværre køre i den nye udgave af Mazda3, for at opdage den ganske store forskel fra gammel til ny 3'er. Kort fortalt ligner ny og gamle Mazda3 hinanden, men den nye udgave er en meget bedre bil. En af to helt afgørende ændringer på Mazda3 handler om komfort. Den nuværende 3'er har generelt fået gode anmeldelser, men de små torne har handlet om rullestøj fra hjul og dæk samt en lidt rå motorlyd. Alt dette er væk. Uanset hvilken motor, der ligger i den nye Mazda3, er støj fra motorrummet meget begrænset. Mazda har valgt nye dæk til bilen, men de har også set på lydisolering generelt. Der er med garanti lidt andre gummidutter rundt omkring ved hjulophængene, og det totale indtryk er ualmindeligt positivt. Mazda3 har altid været fremhævet for sine gode køreegenskaber, og det gælder også for den nye model. Små snoede veje i bjergrigt terræn er rent guf for Mazda3. Hele opsætningen af undervogn og styretøj fungerer aldeles fremragende, og så vil vi også fremhæve den lille Mazda3 med 1,4 motor, som er meget bedre, end man skulle tro. Priserne er også fornemme. 1,4-modellen koster fra 206.000 kr., mens man skal af med 231.000 kr. for en 1,6'er. (LNB)

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.