Får kun positiv respons fra kunderne
Efter 40 år med succes har børnetøjsforretningen fået ny ejer - og er vendt tilbage til sit gamle navn: Bimbo
Der er byttet lidt rundt på bøjlerne i butikken, og kunderne roser de "nye" omgivelser. Men ellers er ikke meget ændret fra Gitte Hermansen overtog "Bimbo" i Frihedens Butikscenter. For hvorfor ændre for meget på en succes? En succes, der i øvrigt har varet ved i næsten 40 år. - Jeg har fået en rigtig positiv start efter overtagelsen. Vi har gjort butikken mere overskuelig, og det har kunderne rost. Og så er forretningen tilbage til sit gamle navn: Nu hedder vi kun "Bimbo", siger Gitte Hermansen og henviser til, at forretningen er trådt ud af "Seeds"-kæden. Væk er dog den gamle abe, der hørte til det tidligere logo, da Bimbo også gerne vil henvende sig til de lidt ældre børn. - Og dér var aben lidt for barnlig, erkender Gitte Hermansen. Hun er langt fra ny i Bimbo. I fire år har Gitte Hermansen arbejdet på deltid i børnetøjsforretningen, og derfor var springet til at tage over, da Henning Kanstrup valgte at sige stop, da heller ikke så langt. Til gengæld er udfordringen som selvstændig stor for moderen, der er uddannet i handel og kontor. - Heldigvis ved jeg en del om regnskaber og om kundepleje - både her fra forretningen, men også fra tidligere ansættelser, siger hun. Gitte Hermansen ved også en del om børnetøj, for hun har fire børn: To store og to små, der er mellem 5 og 18 år gamle. - De to store hjæper til i forretningen, og jeg får en fantastisk støtte hjemmefra til at kaste mig ud i dette projekt. Det var også nu, hvis det skulle prøves, siger Gitte Hermansen, der er fyldt 41 år og har boet i Hvidovre de sidste 20 år. En del af årene har hun gået hjemme hos sine børn... Hvordan er det at overtage en forretning, der har så mange år på bagen? - Det er sjovt, for mange kunder, der nu køber tøj til deres børn, har jo selv fået tøj i deres barndom fra Bimbo. Så butikken har en god, loyal kundekreds... Bimbo fører børnetøj til børn op til 16 år og både til piger og drenge. Målet med at nå de større børn er allerede en succes med nye tøjmærker, der er med på tidens mode. Ellers fører Bimbo de samme mærker som før. Tøj, der er af en rigtig god kvalitet, men også til rimelige priser: Eksempelvis "Dxel", "Kids-Up" og "Fransa". ark