Får kun positiv respons fra kunderne

Efter 40 år med succes har børnetøjsforretningen fået ny ejer - og er vendt tilbage til sit gamle navn: Bimbo

Artiklens øverste billede
Gitte Hermansen er ny indehaver af Bimbo.

Der er byttet lidt rundt på bøjlerne i butikken, og kunderne roser de "nye" omgivelser. Men ellers er ikke meget ændret fra Gitte Hermansen overtog "Bimbo" i Frihedens Butikscenter. For hvorfor ændre for meget på en succes? En succes, der i øvrigt har varet ved i næsten 40 år. - Jeg har fået en rigtig positiv start efter overtagelsen. Vi har gjort butikken mere overskuelig, og det har kunderne rost. Og så er forretningen tilbage til sit gamle navn: Nu hedder vi kun "Bimbo", siger Gitte Hermansen og henviser til, at forretningen er trådt ud af "Seeds"-kæden. Væk er dog den gamle abe, der hørte til det tidligere logo, da Bimbo også gerne vil henvende sig til de lidt ældre børn. - Og dér var aben lidt for barnlig, erkender Gitte Hermansen. Hun er langt fra ny i Bimbo. I fire år har Gitte Hermansen arbejdet på deltid i børnetøjsforretningen, og derfor var springet til at tage over, da Henning Kanstrup valgte at sige stop, da heller ikke så langt. Til gengæld er udfordringen som selvstændig stor for moderen, der er uddannet i handel og kontor. - Heldigvis ved jeg en del om regnskaber og om kundepleje - både her fra forretningen, men også fra tidligere ansættelser, siger hun. Gitte Hermansen ved også en del om børnetøj, for hun har fire børn: To store og to små, der er mellem 5 og 18 år gamle. - De to store hjæper til i forretningen, og jeg får en fantastisk støtte hjemmefra til at kaste mig ud i dette projekt. Det var også nu, hvis det skulle prøves, siger Gitte Hermansen, der er fyldt 41 år og har boet i Hvidovre de sidste 20 år. En del af årene har hun gået hjemme hos sine børn... Hvordan er det at overtage en forretning, der har så mange år på bagen? - Det er sjovt, for mange kunder, der nu køber tøj til deres børn, har jo selv fået tøj i deres barndom fra Bimbo. Så butikken har en god, loyal kundekreds... Bimbo fører børnetøj til børn op til 16 år og både til piger og drenge. Målet med at nå de større børn er allerede en succes med nye tøjmærker, der er med på tidens mode. Ellers fører Bimbo de samme mærker som før. Tøj, der er af en rigtig god kvalitet, men også til rimelige priser: Eksempelvis "Dxel", "Kids-Up" og "Fransa". ark

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.