Sidste løb blev kørt i Hvidovre

Hvidovre Motor Klub sluttede Sjællandsmesterskabet i Klubrally!

Artiklens øverste billede

HMOK afviklede forledem 9. afdeling af Sjællandsmesterskabet, der var sidste løb på SM-kalenderen for sæson 2006. Der var 55 biler til start, og da kun 2 af de 6 klasser var afgjort på forhånd, var der kamp til stregen i hele feltet. Udover at tælle til SM, talte løbet også til 7-cup, der er et samarbejde mellem 7 motorklubber fra hele Sjælland. Og netop samarbejde - et arrangement af denne karakter krævede på løbsdagen mange officials, også flere end HMOK selv kunne stille, og bl.a. motorklubberne i Brøndby, Ballerup, Frederikssund og Stevns stillede med officials til tidtagning, publikumsafspærring o.s.v., så afviklingen blev klaret med bravour indenfor tidsplanens rammer. Løbet blev afviklet med Risbjerggård og Hvidovre Rådhusplads som Klubrally-centrum, og det kørte bare fint, og løbsledelsen vil i den forbindelse sige tak for velvilligheden fra Hvidovre Kommune med udlån af Risbjerggård og P-pladsen ved rådhuset. Risbjerggård er særdeles velegnet til formålet med gode køkkenfaciliteter og plads til de ca. 170 mennesker, der dagen igennem var på stedet flere gange. Klubrally køres på industriarealer med en bil på banen af gangen, og løbsledelsen havde lagt sig gevaldigt i selen for at gøre løbet attraktivt og spændende for deltagerne. De blev derfor præsenteret for seks prøver, der alle blev kørt to gange med indlagt middagspause. Heriblandt var der to helt nye prøver, en på Avedøre Holme og en i Fabrikspark-området i Glostrup. Prøve 1 var en "gammelkendt" prøve plus en helt ny. NCC/RN Sten og Grus var i dagens anledning kombineret med Nyscan's helt nybyggede, store areal på Stamholmen. Prøve 2 var Magasin's distributionscenter på Jernholmen, som HMOK har "serveret" i flere år. Prøven er populær blandt deltagerne med de snævre vendinger på P-arealet. Prøve 3 var ligeledes en gammel kending. A.-C. Schmidt A/S på Hammerholmen er blevet kørt i mange år, og også her er der en del snævre vendinger. Prøve 4 var APPLus+ område på Avedøreholmen. HMOK har tidligere afviklet hastighedsprøve på det store område, der før privatiseringen tilhørte Bilinspektionen. Herfra gik turen til Glostrup, hvor 3M lagde P-areal til Prøve 5. En forholdsvis lille prøve, der stiller store krav til deltagernes evner bag rattet. Fra 3M gik turen til Smedeland, hvor Royal Copenhagen har til huse. Dette var "manddomsprøven" med et stort helt ukendt område, der skulle gennemkøres som Prøve 6. God plads til vendinger i de potente biler. Fra Prøve 6 gik turen tilbage til Risbjerggård, hvor middagsmaden blev indtaget, hvorefter turen blev taget en gang til... - En stor TAK skal lyde til lodsejene på Avedøre Holme og i Glostrup. Lånet af arealerne gjorde, at løbet blev en stor success. "Dejligt med nye prøver i Storkøbenhavn" var de umiddelbare kommentarer og løbsledelsen fik megen ros fra alle sider for arrangementet, også for den usædvanligt gode trykkvalitet i INFO-foldere, rutebøger og prøveskitser, siger Thore Sørensen. Løbsledelsen havde da også lagt mange måneders arbejde i det store arrangement, for at deltagere, officials og publikum skulle have en god dag. De skulle bespises flere gange i løbet af dagen, og HMOK's løbsledelse havde valgt noget utraditionelt til dagen - en asiatisk risret, der blev fragtet ud til prøverne i thermokasser, og blev serveret varm! Selv om der ikke udskrives generel-klassement i klubrally var det ikke den helt store overraskelse, at John Kristiansen satte dagens bedste tid på 25 minutter og 11 sekunder i samlet prøvetid i sin Ford Escort. - Løbsledelsen vil gerne sige tak til alle, der på dagen var involveret på den ene eller anden måde. Den store tilfredshed og "thumb's up" fra alle sider er det der varmer og får os til at gøre alt det "sure" år efter år, slutter Thore Sørensen.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.