Campingpladsen skal have fokus på børn og dyr
FDM camping præsenterer på campingmessen i Bella Centret de mange tilbud, der er på FDM's 14 campingpladser.
En undersøgelse foretaget af Jysk Analyse for Campingrådet blandt 600 danske campister viser, at Danmark er det mest populære land at campere. Det er dog vigtigt, at der sker noget på pladsen. Godt hver tredje campist (29 %) siger at muligheden for aktiviteter i høj grad indgår i deres valg af campingplads. Undersøgelsen viser, at den foretrukne aktivitet på campingpladsen er, at der er dyr til rådighed. Og det kan være en god idé at have børnene i baghovedet, når der vælges aktiviteter til campingpladsen. Undersøgelsen fra Jysk Analyse viser, at over hver sjette gerne så, at campingpladserne fokuserede mere på børn. Det illustreres også ved, at 68 % siger, at de primært tager på campingferie med børnene. Standarden er gennem de sidste par år steget på de danske campingpladser. Dette illustreres bl.a. ved at flere og flere campingpladser kommer med i kvalitetsordningen camping cheque. På messen i Bella Centret, som finder sted 27.- 29. januar, vil FDM Camping præsentere FDMs nye campingfolder for 2006, hvor der er flere oplysninger om faciliteterne på de enkle pladser.