Der er showtime i gardinbranchen
Johan Mærsk starter gardinbussen "Textil & Indretning"
Nu starter gardinbussen "Textil & Indretning" med den 45-årige Johan Mærsk fra Hvidovre som chauffør. Hver morgen drejer han tændingsnøglen i bussen på parkeringspladsen foran sit nye showroom - der i øvrigt har åben efter aftale - på Gammel Køge Landevej og kører rundt til kunder på hele Sjælland. Både hos private og erhvervskunder. De ringer - og Mærsk er på vej. Men selvom det ikke er nyt for Johan Mærsk at køre rundt og sælge gardinløsninger, så er det første gang, han som selvstændig viser sit ansigt, sin viden og sin store erfaring indenfor møbler og tekstiler frem for et bredere publikum. - Indtil for nylig har jeg haft en mere tilbagetrukket rolle som sælger af solafskærmning i grossistleddet. Men blandt andet på grund af opsvinget har jeg fået lyst til at realisere drømmen om at blive selvstændig. Så det er nu, tæppet går, og min personlige showtime i gardinbranchen begynder på en frisk, siger Johan Mærsk. Harmoni Og Mærsk har forberedt sig grundigt. Således har han gennem sytten år arbejdet med gardiner og solafskærmning. Han er uddannet indenfor møbler og tekstiler i 1981 og har arbejdet inden for disse områder lige siden. Bl.a. derfor véd han, hvad en god gardinløsning er. - En god gardinløsning er én, der passer til hjemmet eller arbejdspladsen. Udgangspunktet er kundens miljø, hvor gardinerne er bindeleddet mellem vindue og stue, og hvor gardinerne smelter fuldstændig ind i indboet og skaber harmoni, siger Johan Mærsk, og tilføjer, at branchen aldrig har været mere spændende end nu. - Alt er tilladt i øjeblikket fra det abstrakte til det klassiske, hvor vi tidligere mere så modebølger, f.eks. den minimalistiske. Og det stiller store krav til de kreative evner og ens brancheerfaring, siger Johan Mærsk, der leverer sine løsninger indenfor ti arbejdsdage. Løsninger, der foruden de almindelige gardiner og solafskærmning også tæller fotografisk mørklægning, således at et rum kan skærmes 100 % for al lys. Desuden løser Johan Mærsk udvendige opgaver i form af markiser - med eller uden logo - og udvendige rullegardiner, også kaldet "screens". terf