Lever op til forventningerne
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200 bliver nummer to af tre helt nyt ladbiler eller pick-up'er inden for meget kort tid, og for første gang ser vi en pick-up, hvor der virkelig er arbejdet med design. Fronten på L200 er hentet fra de 4x4 racere, som altid vinder i Dacar, mens de spændende linjer er gennemarbejdede helt om til bilens bageste centimeter, så man ikke opfatter bilen som et rullende lad. Det eneste, der er uændret på den nye L200, er det indvendige lad. Selv om formerne er smarte og afrundede, er ladet som det altid har været, flad bund og rektangulære mål. Kabinen i den nye L200 har også fået et gevaldigt løft. Indvendigt ligner bilen alt andet end en traditionel pick-up, gode materialer, masser af udstyr og høj komfort er kun en del af en ny L200. Den klassiske lodrette bagrude i kabinen kan åbnes. Et tryk på en knap og ruden glider ned, det giver et fantastisk godt klima i bilen, hvis man vil supplere det fuldautomatiske klimaanlæg, og motormæssigt stiller Mitsubishi med en helt ny 2,5 liters commonrail med 136 hk og 314 Nm. Mitsubishi holder også fast i de to gearstænger, 4-hjulstrækket er Super Select-systemet, der er hentet fra Pajero, Den nye L200 får omfattende sikkerhedspakke, mindst to airbags og ESP, og netop ESP giver bilen den sidste stabilitet på almindelige landevej, hvor vi som forventet kan notere stærkt forbedrede køreegenskaber. Ikke så meget skrumplen over bump og huller, selv om ladet er tomt, samt en ny motor, der lever op til forventningerne. (LNB)