Medarbejderne har været på økologiskole
Kvickly i kæmpe fremstød for økologi
Kvickly har netop indledt sit hidtil største fremstød for økologi. Udvalget er blevet udvidet og de er blevet samlet i særlige afdelinger, så de er lette af finde. Samtidig er medarbejdere blevet uddannet i økologi. - Vi ønsker at være det førende varehus på økologi. Derfor satser vi stort med en række udvidelser inden for økologi, der skal gøre Kvickly til forbrugernes valg nummer 1 blandt store butikker. Og vi har lyttet til kundernes ønsker til økologien: Flere varer, flere tilbud og lettere at finde, siger varehuschef Bruce Brøndberg, Kvickly på Hvidovrevej. Kvickly har sat sig et ambitiøst mål på en 30 procents øgning af det økologiske salg, og midlerne til at gøre det er bl.a. kædens nye afdelinger for økologi. For at gøre det nemmere for kunderne samler Kvickly de økologiske varer i særlige afdelinger. Det betyder, at alle de økologiske kolonialvarer er samlet i en afdeling, mens mejeriprodukterne og frugt og grønt er samlet i de respektive afdelinger. Også bedre uddannelse af medarbejdere er en af vejene. Medarbejdere har været på Kvicklys nye Økologiskole, som er udarbejdet i samarbejde med Økologisk Landsforening og leverandørerne Urtekram og Thise Mejeri. Og så udkommer en ny økologisk kogebog. Danmarks mest populære kogebogsforfatter Tina Scheftelowitz har skrevet en helt ny kogebog, Øko remixed, som kun kan købes i Kvickly med inspirerende opskrifter med økologiske råvarer. Prisen er blot 10 kr. for bogen, der er på 100 sider. - Det er et markant initiativ fra Kvickly, som kommer både de kvalitetsbevidste forbrugere og miljøet til gavn. Samtidig er Kvicklys langsigtede engagement i salg af økologiske varer et vigtigt signal til de landmænd, der her og nu overvejer omlægning til økologi, siger direktør Paul Holmbeck, Økologisk Landsforening.