Meget mere økologi
SuperBrugsen Brostykkevej indleder stort fremstød for økologi
Danmarks største supermarkedskæde, SuperBrugsen, gennemfører i 2007 den største satsning i mange år på økologi. Derfor kan kunderne i SuperBrugsen Brostykkevej nu se frem til, at butikken udvider sit økologiske sortiment mærkbart i løbet af 2007. Den økologiske bølge blev sat i gang i 1993 i Danmark, da SuperBrugsen satte priserne på økologisk mælk ned. Op gennem 1990'erne steg salget eksplosivt. I årene lige efter 2000 stagnerede salget. Men i 2006 har SuperBrugsen øget sit salg af økologiske varer med 20 procent. Den stigende interesse for økologi får SuperBrugsen Brostykkevej til at tage en række nye initiativer. F.eks. kan kunderne forvente, at der i butikken bliver introduceret en lang række nye varer i 2007. - For at få kundernes øjne op for det nye og forbedrede økologisortiment, giver vi 10 procents rabat i årets to første uger, siger uddeler Martin Lund. Kunderne vil desuden kunne opleve, at udvalget af økologiske varer vil blive udvidet med minimum 25 nye varer i løbet af året. De kunder der gerne vil leve sundt, og som samtidig kigger efter de gode tilbud i tilbudsaviser og -annoncer, kan også forvente at finde flere økologiske varer til en fordelagtig pris fremover.