Den ny Audi S3 kommer til efteråret

- med TFSI i den stærkeste udgave

Artiklens øverste billede
Audi S3 introduceres på det danske marked i november. Prisen kendes endnu

Til efteråret introducerer Audi den sportslige S3. Hjertet i bilen bliver den stærke 2.0-liters motor med direkte benzinindsprøjtning (FSI) og turbolader. Det er en smidig og højtydende motor – den reagerer hurtigt, den er omdrejningsvillig, og den har en fremragende lyd. Motoren i S3 opfylder alle forventninger til en stærk sportsmotor. 2.0 TFSI-motoren, som kombinerer teknologierne direkte indsprøjtning og turboladning, yder 265 hk ved 6.000 omdr./min. Allerede ved 2.500 omdrejninger overfører den et imponerende drejningsmoment på 350 Nm, og denne trækkraft fortsætter konstant op til 5.000 omdr./min. Sprinten op til 100 km/t er overstået på 5,7 sek., og først ved 250 km/t er tophastigheden elektronisk begrænset. Ved blandet kørsel viser 2.0 TFSI endnu en god egenskab: Den kører 11 km/l, hvilket er endnu et bevis på den fremtidsorienterede effektivitet i TFSI-teknikken fra Audi. Lynhurtige reaktioner Passende til bilens sportslige og dynamiske egenskaber har den nye Audi S3 en 6-trins manuel gearkasse med tætsiddende gear. Til S3 er skiftevejene blevet forkortet, hvilket giver mulighed for endnu mere sportslige og præcise gearskift. Som alle andre S-modeller fra Audi drives den nye S3 også af det permanente firehjulstræk quattro. På grund af motorens store drejningsmoment er samtlige komponenter i drivlinjen blevet forstærket. Audi S3's køreegenskaber har kvaliteterne fra en sportsvogn: Den styrer præcist og kan opnå høje hastigheder gennem sving. Den velafstemte standardundervogn på A3 – med hjælperamme foran og bagpå, nederste triangelarme foran og en 4-leddet bagaksel – er blevet optimeret yderligere. Fjedre og støddæmpere har en strammere afstemning, karrosseriet er sænket 25 mm i forhold til en A3 med standardundervogn. Pinollejer og tværarme af aluminium reducerer vægten på forhjulsophænget. Stivere undervognslejer og en mere sportslig datalinje til det elektromekaniske styretøj giver endnu mere dynamik og præcision. 18" letmetalfælge og 225/40-dæk sørger for en tæt kontakt til kørebanen. Et 17" bremsesystem med sportsbremsebelægninger giver optimal bremseydelse. Der er S3-mærker på de sortlakerede bremsekalibre. Sportsligt design Allerede med designet viser den 3-dørs sportsvogn sit dynamiske potentiale. Singleframe-kølergrillen har kromindlæg, frontskørtet har en spoiler med store luftindtag, og sidepanelerne har fået nyt design. I hækskørtet er der integreret en platinumgrå diffusor og i venstre side to S-typiske forkromede, ovale afgangsrør. Sidespejlene er i aluminiumslook og tagspoileren er lakeret i bilens farve. Kabinen har en atmosfære fyldt af sportslighed, fremragende materialekvalitet og omhyggelig forarbejdning. Pedaler, gearknop og luftdyser er i aluminiumslook, dekorindlæggene i sort klaverlakoptik. Det røde/sølvfarvede S3-mærke er placeret på sportsrattet, i kombiinstrumentet, på gearknoppen og på panellisterne. Sædernes indtræk er udført i stof-/læderkombination. De tofarvede lædersæder har syninger i samme farve som sædernes midterstykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.