Telekæden blev til DanTalk

Artiklens øverste billede
Tine Helsing.

Indretningen og atmosfæren i den lille forretning har ikke ændret sig. Men navnet og ansættelsen af en daglig leder er nyt. Ejer Ralph Jørgensen , som kører foretagenet på 5. år, er ved at ekspandere med flere butikker. Hvor han åbner - ved han til dels godt, men kortene bliver holdt tæt til kroppen. Det er på grund af det øgede arbejdspres qua de nye tiltag, at man har ansat en bestyrerinde. - Hun hedder Tine Helsing , og skal i fremtiden tegne DanTalk, Hvidovre, udadtil, forklarer en tilfreds indehaver fra kontorstolen i det lille baglokale. Vil gerne se giraffen Ralph er udmærket klar over, at hans tilstedeværelse på Hvidovrevej 354 ikke kan ophøre med det samme. - Vi har mange faste kunder, som gerne vil se giraffen og få en sludder. Så jeg vil jævnligt være i butikken, og servicere kunderne som altid, fastslår iværksætteren, som tydeligvis glæder sig til flere udfordringer. Efter 27 år i telebranchen, så har han sin know-how iorden, og ved hvad der skal til. Det første mobiltelefon-salg lavede han i 1979, hvor talestrømmene maste sig gennem rigstelefonens net. Jobbet som tidligere salgschef i Telia er også en solid grobund for de kommende forretningsidéer. Nye tider er på vej - DanTalk er forberedt, og lover fantastiske tiltag inden for "3-teknologien". Rivende udvikling Fordelene ved skiftet til kæden DanTalk, er for ham flere. Først og fremmest er det muligheden for ekspansion i andre attraktive distrikter, men også muligheden for at forhandle 3 produkter. 3 er forholdsvist nyt i Danmark, men er ved at manifistere sin tilstedeværelse i branchen. Man har de seneste år kunne tilbyde kunderne dækning i større byer, men er nu ved at brede sig over hele det ganske land. 3's dækning består af to forskellige serviceområder - deres eget hurtigt voksende 3G-netværk og det eksisterende mobilnet 2G til traditionel mobiltelefoni. På 3G netværket kan man eksempelvis foretage videoopkald, downloade musik, se nyheder direkte på telefonen, og udviklingen af ydelser tager stormskridt. Ralph spår 3 en stor fremtid, og mener, at især teenagere vil kunne drage stor nytte af den kommende teknologi. Forestil dig - MSN Messenger på mobilen. Større udvalg Ved aftalen med 3, udvider butikken sit udvalg, og kan nu tilbyde abonnementer hos både 3 og Telia. Sortimentet af telefoner er tilmed blevet større, og spændvidden over rækken af tilbehør er også vokset. Taletid, som er en vigtig del af forretningen, vil som altid kunne købes. Ralph kan også på serviceområdet tilbyde - på reparation af defekt telefon - en ventetid på blot 8-10 dage. Glæder sig Tine Helsing glæder sig over bestyrinde-jobbet, og vil yde en stor indsats for at bibeholde værdierne i den "gamle" butik. Tine vil i august kunne præsentere nye telefoner i montrene, og kunderne er altid velkomne til at spørge om råd og vejledning. Tine byder velkommen hos DanTalk. bak

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.