200 borgere gik fra udbyder til udbyder
Stort fremmøde til informationsmøde hos Nesa Fibernet
Der var trængsel omkring de forskellige boder, da Nesa afholdt informationsmøde om fibernettet i lørdags i HBC's badmintonhal. Omkring 200 borgere nød sommervejret og kom indenfor for at høre mere om fremtidens digitale kommunikationsnetværk. Spørgelysten var stor, og de fremmødte gik fra udbyder til udbyder for kritisk at sammenligne priser og produkter. En af dem var Khalid Chogla: - Nesa er lige blevet færdig med at grave på min vej, og så modtog jeg dette tilbud. I starten var jeg lidt forvirret, og jeg havde mange spørgsmål - især omkring den rent praktiske installation. Derfor er dette møde rigtig godt for mig, så jeg kan snakke direkte med en Nesa-medarbejder og få svar på mine spørgsmål, forklarer Khalid Chogla. - Jeg er heller ikke sikker på, hvilken udbyder jeg vil vælge. Den ene tilbyder jo et bedre produkt end den anden, når du spørger dem. Jeg vil derfor sætte mig ned og finde ud af, hvad jeg nøjagtigt har behov for. Men hvis jeg skal vælge, bliver det nok en samlet pakke med både internet, tv og telefoni, fortæller Khalid Chogla. Har ventet på fibernettet i to år Thomas Lemvig var ikke i tvivl. Han udfyldte en tilmeldingsblanket med det samme: - Jeg har ventet på fibernettet, siden jeg hørte rygter om, at det ville komme, da jeg købte mit hus for to år siden. I mellemtiden har jeg derfor valgt alt fra, så jeg glæder mig til at komme på. Lige nu ser jeg tv på en almindelig antenne, og jeg bruger et gammeldags modem. Det er næsten umuligt for mig at surfe på nettet, da alle hjemmesider i dag kræver en høj båndbredde, siger Thomas Lemvig. - Jeg har ikke valgt udbyder endnu. Jeg kigger meget på, hvad jeg får for pengene. Så jeg vil vælge et produkt, der passer lige til mit behov. Derfor går jeg lidt rundt og hører, hvad udbyderne hver især kan tilbyde. Så får jeg den løsning, der lige netop passer til mig og mit behov. Jeg er dog ikke tvivl om at fibernettet er det bedste produkt, fortæller Thomas Lemvig. Fra Nesa siger telechef Gorm Elikofer: - Vi er meget glade for den store interesse i Hvidovre, og vi modtog knap 50 tilmeldinger i løbet af informationsmødet. Nu er jeg spændt på at følge, hvordan det går i resten af kampagneperioden, som udløber den 19. juni.