5 tips til en bedre nattesøvn

Artiklens øverste billede

Vi har alle brug for en god nattesøvn, for at kunne fungere optimalt i vores hverdag. Men det er ikke altid lige let at få den bedste nattesøvn, og derfor har vi her samlet 5 tips, der kan hjælpe dig med at få en bedre nattesøvn.

1. Gør brug af en sovemaske og/eller ørepropper

Det kan være en god idé at gøre brug af en sovemaske, hvis du har svært ved at falde i søvn, fordi du kun kan sove i mørke. Det kan også være en god idé at gøre brug af ørepropper, hvis du har svært ved at sove, fordi du ofte bliver vækket af støj i løbet af natten. Du kan få begge dele i bedste kvalitet på Sleepbetter.dk.

2. Undgå koffein og alkohol

Det er bedst at undgå at indtage koffein eller alkohol inden sengetid. Koffein kan forstyrre din nattesøvn, og det samme gælder for alkohol. Alkohol kan faktisk give dig en dårligere søvn, selvom det kan virke som om, det får dig til at falde i søvn hurtigere. Så det er bedre at undgå at drikke alkohol inden sengetid.

3. Undgå at spise for meget inden sengetid

Det er en god idé ikke at spise for meget inden sengetid. Hvis du spiser for meget, kan det være svært at falde i søvn, og det kan også give dig en dårligere søvn. Spis derfor et let måltid inden sengetid, og undgå at spise for sent.

4. Find den rette madras

Det er meget individuelt, hvilken madras man foretrækker at sove på. Men det er en god idé at finde en madras, der er behagelig for dig, da det kan hjælpe dig med at falde i søvn.En god madras er ikke nødvendigvis en dyre madras, men det er en god idé at have en madras, der er behagelig for dig.

5. Find den rette temperatur

Det er meget individuelt, hvilken temperatur man foretrækker at sove i. Men det er en god idé at finde en temperatur, der er behagelig for dig, da det kan hjælpe dig med at falde i søvn. Hvis du har svært ved at finde den rette temperatur, så kan det være en idé at investere i en god dyne og pude, der kan regulere din kropstemperatur.

Konklusion

Det er meget individuelt, hvilke tips, der hjælper dig med at få en bedre nattesøvn. Derfor er det en god idé at eksperimentere med disse tips, for at se hvilke, der virker for dig.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.